FÖRSKOLAN

Välkommen till Vasalunds förskola

I förskolan sporrar vi barnens nyfikenhet och lust att lära. Med ett lekfullt och utforskande lärande förbereder vi barnen inför grundskolan och en framtid och värld full av möjligheter.

LEKFULLT LÄRANDE

Vasalunds förskola bedrivs sedan år 2004 i en anpassad villa i Husensjö. Här erbjuder vi en lärmiljö tydligt förankrad i läroplanen samt konstruerad med tanke på barns särskilda lärande och tänkande.

Förskolan är utformad så att barnen kan arbeta självständigt eller i grupp och är anpassad efter barnens ålder och behov. Vi arbetar i fyra barngrupper, men delar ofta in barnen i mindre språkgrupper. Från 2023 har förskolan 50 inskrivna barn samt 8 pedagoger och en rektor. Förskolan erbjuder 20 tim/vecka istället för det normala 15 för arbetssökande, allmän förskola samt föräldralediga. Eventuellt finns förskoleskjuts mellan 9.00 – 13.00 för de barn som fyllt 4 år i mån av plats.

Kösystem hos kommunen. Välkommen att besöka förskolan och skriva in ert barn. Har ni frågor eller funderingar om ansökan så hör gärna av er till oss via formuläret till höger.

Kl. 07:30 – 16:30

Telefon: 042 – 18 18 10
E-post: info.fsk@vasalundsskolan.se

Besöks- och postadress

Laholmsgatan 1
252 51 Helsingborg

KÖANMÄLAN

Klicka här för att ladda ner anmälningsformuläret

Följ oss på instagram!

Är du nyfiken på hur vi arbetar i förskolan? Följ oss gärna på Instagram för en inblick i vår verksamhet.